Copywriting tips nodig? Met deze methode schrijf je als een baas!

Goede copywriting maakt emoties los, inspireert mensen en zet mensen aan tot actie! Dit is iets wat je wilt bereiken wanneer je een artikel schrijft.

Het volgende is iets wat voor elke business van toepassing is!

Politieke partijen willen ook graag hun (toekomstige) kiezers bereiken maar de meeste slaan de plank volledig mis.

Rond de verkiezingstijd kreeg ik deze mail en deze heeft mij geïnspireerd om dit artikel te schrijven om te laten zien hoe jij ook monster artikelen kunt schrijven.

Copywriting hoe het niet moet!

De inspiratie voor dit artikel komt uit een nieuwsbrief van Tibor.

Tijdens de verkiezingsperiode zijn alle partijen bezig om kiezers te winnen. Bij een kieswijzer in een lokale krant is er voor elke partij een mogelijkheid om lezers te overtuigen om op hun te stemmen.

De volgende twee partijen hebben zoals je kunt zien duidelijk geen copywriting skills!

Als eerste D66:

D66 wil verder bouwen aan de toekomst. Dit zijn onze speerpunten:

  • Betaalbaar wonen. D66 gaat voor duurzame en betaalbare woningen in steden en dorpen, met natuur op loop- of fietsafstand
  • Duurzaam reizen. D66 investeert in OV en maakt fietsen aantrekkelijker. Zo maken we reizen duurzamer en makkelijker.
  • Mooie natuur. D66 beschermt het open landschap en versterkt natuurgebieden. Zo kan iedereen genieten van een aantrekkelijke en gezonde leefomgeving.
  • Gezond voedsel. D66 helpt boeren bij het verduurzamen van de landbouw. Een schone en veilige voedselproductie is in het belang van iedereen.
  • Schoon werken en leven. D66 voert het klimaatakkoord uit. We stimuleren hergebruik van afval en kiezen samen met u de meest geschikte vorm van duurzame energie.

In slaap gevallen? Ik wel..

Duurzaam, schoon en gezond. Het zal het prima doen in de dikke Van Dale, maar hier ga je geen kiezers mee over de streep trekken..

Eens kijken hoe de VVD kiezers voor zich wint.

  • De VVD ziet 4 uitdagingen: woningbouw, bereikbaarheid, klimaatadaptie en energietransitie.
  • Vraaggestuurd bouwen met oog voor de omgeving en regionale afstemming.
  • Gemeenten mogen onder voorwaarden buiten bestaande contouren bouwen.
  • Heel Noord-Holland bereikbaar met OV of met slimme, duurzame vormen van vervoer.
  • NH in 2050 klimaatneutraal en economie en klimaat zijn in balans. Geen klimaatidealisme maar klimaatrealisme.
  • Een sterke agrarische sector is een voorwaarde voor een vitaal platteland.
  • Investeren in duurzame energie is noodzakelijk. We combineren energiebronnen en stimuleren innovatie.
  • Er komen geen windmolens meer bij op land. Zonne energie is welkom maar liever op daken dan op kostbare landbouwgrond.
  • …………………… (nog meer onzin)……………

Wat ik hier zie zijn een hoop zelfbedachte woorden, en ik heb eigenlijk niks onthouden van wat hier nu werkelijk staat!

Copywriting als een baas!

En dan nu de enige partij die wel emoties los kan maken als het erop aankomt.

Of het nu goed of fout is, laat ik graag in het midden!! Het is puur een voorbeeld hoe je emoties los maakt en mensen aanzet tot het maken van een keuze.

Leer van een echte copywriter:

PVV

Rutte plundert uw portemonnee

Door fors hogere belastingen van Mark Rutte stijgt de energierekening van een gezin gemiddeld 360 euro per jaar. En dan hebben we het nog niet eens over de btw-verhoging op uw boodschappen, stijgende zorgpremies en opnieuw korten van de pensioenen. Bedankt Mark! Maar het kan nog erger. Rutte wil voor 2050 alle Nederlandse woningen van het aardgas hebben en volgens het EIB gaat dat 235 miljard kosten. Kosten die u uiteindelijk mag betalen.

Maar voor gelukszoekers en jihadisten is Rutte wel gul. Zo werd het immigratiepact van Marrakesh getekend, zodat zij nog makkelijker naar Nederland kunnen komen. Waar u vele jaren op een huurwoning mag wachten, krijgen zij deze in een oogwenk.

Stem daarom PVV

Nogmaals of het nu goed of fout is, deze komt binnen op emoties.

Zowel voorstanders als tegenstanders voelen emotie bij het lezen van deze tekst!

Dit is hoe een copywriter Baas te werk gaat. Wanneer je emoties op kunt oproepen, kun je aanzetten tot actie. Als je geen emotie op kunt oproepen ben je kansloos.

Wanneer je alleen maar schrijft op een nette en correcte manier, zal iemand anders er met jouw klanten vandoor gaan omdat ze bij de concurrent iets voelen.

Vertel dus alleen verhalen die emoties raken en lever daarbij kwaliteit! Wanneer je het op deze manier doet, dan ga je gegarandeerd geld verdienen.

Wil je ook zelf een killer website maken, om je eigen copywriting skills op los te laten? Klik dan hier en ga aan de slag met je talent>>

JA, Dat wil ik ook!

Leave a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *